Wat zijn jouw ankers?

Liefde en licht….ik hoor en zie het mensen steeds vaker zeggen of schrijven en niet voor niks! Want positieve energie is hard nodig bij de negatieve berichten en de polarisatie in het nieuws en om ons heen, als je je daar niet door wil laten bepalen en meeslepen. Zo vertelt de universele wet van aantrekking: dat datgene groeit/groter wordt, waar je je aandacht aan geeft.
Om liefde of lichtheid in je leven te ervaren hoef je niet weg te kijken van gebeurtenissen om je heen, maar je kunt wel steeds kiezen tot waar je aandacht gaat. En je ook bewust richten op dat wat je energie geeft, blij maakt, waar je plezier in hebt en wat je helpt om weer verbinding te maken met de liefde die in jezelf zit en die je met anderen deelt. Zoals ik vertelde in het vorige stukje, vind ik die weer terug in de natuur: voor mij een anker.

Hoe zorg jij voor jezelf?
Wat zijn jouw ankers?

Wat helpt jou om het goud in jezelf en in je leven weer te zien?
Wat er altijd is, maar waar je steeds van wordt afgeleid? Ankers die je helpen om je dat weer te herinneren? 

Kom jij weer tot jezelf als je met je hond speelt en kroelt, of meer als je door de weilanden fietst of juist in bad ligt? Als je goed voor jezelf zorgt, het thuis gezellig maakt en lekker kookt voor jezelf? Als je kaarsen aansteekt, misschien een geliefd muzieknummer luistert of daar lekker op meebeweegt? Of als je helemaal niks doet en in de vlammetjes van het haardvuur staart? Heb je een favoriete plek in je huis, waar je je het fijnste voelt? Helpt meditatie jou (zie ook bij tips onderaan deze nieuwsbrief) of het kijken naar foto’s die een bijzondere betekenis voor je hebben? Of je gedachten delen met een dierbare vriend(in)?

En merk je dan op dat er weer licht komt, waar je dat misschien even kwijt was, dat je weer kan ontspannen als er wat afstand komt van die negatieve gedachten of gevoelens? Dat je hart weer open gaat en je verzachting kan voelen? Neem dan eens bewust waar hoe je dat positieve gevoel in je lijf ervaart en dat het misschien sterker wordt door er nog meer van in te ademen en je hele lichaam en energieveld om je heen mee op te vullen.
Dit geeft een verschuiving in je energie die maakt dat je daarna anders aankijkt of omgaat met de uitdagingen om je heen. En dat je die lichtere energie ook naar je omgeving uitstraalt. Het geeft meer ruimte, waarin je weer ingevingen krijgt, creatief kan zijn, zodat je weer ideeën krijgt en nieuwe mogelijkheden ziet voor situaties waar je eerder geen uitweg zag.

Juist voor die dagen wanneer je in tunnels zit, je belemmerd of somber voelt, herinner ik je eraan dat je het niet hoeft ‘op te lossen’. En dat je juist dan kan zorgen voor jezelf door terug te vallen op je ankers, die je helpen om je energie te ‘shiften’ en weer liefde en licht te belichamen! Hoe meer mensen dat doen, des te mooier maken we deze wereld!

Boost je immuunsysteem!

Toen ik vorig jaar herstellend was van een ernstig ongeluk heb ik van alles gedaan om mijn herstel te ondersteunen. Wat sindsdien een ritueel is gebleven om de dag mee te beginnen, is het kloppen op specifieke punten op mijn bovenlichaam om de energiestroom in meridianen te stimuleren. Het geeft vitaliteit en meer stevigheid en maakt je klaar om de dag in te gaan. En je geeft je immuunsysteem een boost, wat zeker in dit (griep)seizoen een bruikbare tip is, die je in acute situaties meerdere keren op een dag kunt inzetten! 

Ga rechtop staan of zitten, je voeten naast elkaar op de grond en adem even rustig in en uit. Klop vervolgens rustig met je vingertoppen op onderstaande punten, ca 20 sec. per punt, of langer als je dat prettig vindt. Experimenteer hoe stevig of hoe zacht je klopt en wat een fijn ritme is. Zorg ervoor dat je ook tijdens het kloppen goed blijft door ademen. De punten zijn:

  1. Vlak onder je sleutelbeenderen vind je links en rechts naast je borstbeen twee kuiltjes waar de eindpunten van je nier meridianen liggen. Deze belangrijke meridianen zorgen voor je levensenergie zodat je klaar en opgeladen bent voor wat de dag je brengt. Door op deze punten te kloppen maak je je energiesysteem echt wakker en zet het als het ware aan.
  2. Dit is het gebied van je borstbeen, waaronder je thymus ligt, een klier die belangrijk is voor de aanmaak van immuun cellen. Je beklopt je borstbeen met beide handen net naast elkaar of één hand boven de andere. (Misschien heb je een gorilla dit wel eens zien doen in een film: zichzelf op de borst kloppen alsof hij wilde laten zien hoe stoer en sterk hij was! Niet voor niks dus 😉!) Je versterkt het effect door tegelijkertijd een positieve affirmatie of intentie uit te spreken. Net wat voor jou helpend is op dat moment; dat kan bijvoorbeeld zijn: ‘mijn lichaam is gezond en sterk’.  Of ‘ik voel me zeker en vol vertrouwen’.
  3. Deze punten op je onderste ribben in de lijn van de tepels, zijn verbonden met de milt meridiaan. Je milt heeft de belangrijke taak om afvalstoffen op te ruimen, zodat je energiesysteem niet vervuild raakt. Dat kan ook vervuiling zijn door gedachten en emoties, zoals wanneer je veel piekert of je steeds maar zorgen maakt. Als dat het geval is, kun je tijdens het kloppen benoemen welke zorgen of negatieve gedachten je loslaat.

Neem na het kloppen even een moment om bewust waar te nemen wat je in je lichaam voelt en wat er veranderd is in je energie.

Je weerstand verhogen met voeding

In de laatste alinea van een recente nieuwsbrief van Juglen Zwaan werd verslag gedaan dat een groot onderzoek onder 600.000 mensen heeft aangetoond dat het besmettingsrisico voor Covid-19 10% lager ligt bij een voedingspatroon met veel groente, fruit, volkorenproducten en vette vis ten opzichte van een dieet met weinig natuurlijk voedsel, meer bewerkte producten en geraffineerde vulling.
Juist producten met veel suiker of met kunstmatige toevoegingen, maar vaak ook gluten en soms zuivel zijn belastend voor je immuunsysteem. Paradoxaal genoeg kun je met bijvoorbeeld een gevoeligheid voor gluten wel een ‘craving’ (sterk verlangen) hebben voor bijv. brood of koek! En kan zoetigheid je weliswaar tijdelijk een boost geven, maar ondermijnt het je energie op de lange termijn. Dat kan ook gebeuren bij andere producten als je daar gevoelig voor bent. Wat kun je zelf doen?

Heb je het vermoeden van een overgevoeligheid, laat die voeding dan eens een tijdje weg uit je dieet en kijk of het verschil maakt. Ook met kinesiologie is zo’n overgevoeligheid vast te stellen en kan bovendien worden getest of je essentiële stoffen uit je voeding wel goed opneemt en verwerkt en kunnen eventuele onbalansen weer hersteld worden.

Groenten en fruit leveren vitaminen en mineralen die belangrijk zijn voor je immuunsysteem en je weerbaarheid. In deze wintermaanden is het extra belangrijk aandacht te hebben voor voeding met

  • vitamine C (o.a. in citrusfruit, zwarte bessen, peterselie, boerenkool)
  • vitamine D (door zonlicht aanmaak in je huid, maar zit ook in vette vis en eieren)
  • zink (zit o.a. in oesters, pompoenpitten en lijnzaad)
  • selenium (o.a. in paranoten)

en zorg je er door variatie in je voeding voor dat je ook andere, voor je immuunsysteem essentiële stoffen, binnenkrijgt.

Voedsel van lokale boeren en leveranciers

Verbeter de wereld: begin bij jezelf en werk samen met anderen!
In de transitie waar de wereld momenteel in zit worden waarden zoals respect voor de aarde en het klimaat, gelijkwaardigheid, samenwerking en vertrouwen steeds belangrijker. Niet alleen wordt er gezocht naar duurzame vormen van ‘schone’ energie. Mensen eten vaak minder/geen vlees en kiezen voor biologisch verbouwd voedsel. Ook in de gezondheidszorg en het onderwijs is behoefte aan visies en vormen die aansluiten bij bovengenoemde waarden.

Zo worden er lokaal en regionaal netwerken opgericht van bewoners die rechtstreeks producten afnemen van boeren en ondernemers in de omgeving. In eerste instantie gaat het om primaire levensbehoeften, zoals voedsel. Korte lijnen, geen klimaat belastende verre transporten, verse producten. Behalve het steunen van lokale ondernemers, is het een stap naar meer zelfvoorzienend zijn en minder afhankelijk van grote ketens en multinationals. Deze initiatieven worden vaak opgezet door vrijwilligers die meedenken en samenwerken met ondernemers om hier vorm aan te geven. Denk bijvoorbeeld aan communicatie en afstemming, een bestelsysteem, vervoeren distributie van producten.

Als je nieuwsgierig bent naar mogelijkheden in deze regio, kun je daar natuurlijk zelf op googelen. Maar een aantal initiatieven noem ik hieronder:

De Kievit in Katwijk – levert al 25 jaar biologische groenten/fruit-pakketten (incl. recepten) via een abonnementssysteem. Ook andere producten zijn hier te bestellen via de digitale boerenmarkt’. 

De Wickevoorter Stadsboeren in Cruquius – in 2018 begonnen, een kleinschalige, biologische, groeiende ‘stadsboer’ met een zelfoogst-tuin voor groenten, en ook eieren en vlees via een abonnement of losse verkoop.

Boer & Voedsel Collectief: een voedseldistributie netwerk recent opgericht en groeiend in een groot gebied rond Hilversum. Communicatie via whatsapp en telegram. Werkt met inzet van veel vrijwilligers. De uitnodigingslink waarin je vrijblijvend meer uitleg vindt en de mogelijkheid hebt om deel te nemen kun je hier  openen vanuit whatsapp. Bij meer deelnemers in deze regio, kan er ook hier een distributiepunt worden ingericht.

Beter in de buurt is een initiatief in oprichting met 4 verschillende platforms, o.a. voor zorg, educatie, diensten en voeding in de buurt. Elke woensdagavond van 19.30-20.30u geven ze hier in een webinar via Zoom meer uitleg over, wachtwoord: 058627

Verbinden met de natuur

Met de regelgeving, controle en de beperkingen waar we in deze tijd in de samenleving mee te maken hebben, is een krachtenveld ontstaan, dat (groepen) mensen tegenover elkaar zet. En het is zoeken naar een uitkomst via een ‘derde weg’, waarin mensen met respect voor elkaar en vanuit gemeenschappelijke belangen samenwerken. Dat is ook lastig als er zoveel onzekerheid, zorgen en angsten zijn.
Ik zie hoe dit doorwerkt in persoonlijke situaties in mijn eigen leven en dat van mensen met wie ik contact heb. Om in je kracht te komen/te blijven en je niet door tegenstellingen en gebeurtenissen te laten meeslepen is het belangrijk om je energie hoog te houden. In de vorige nieuwsbrief gaf ik daarvoor tips over het opschonen van je energieveld. Wat mijzelf vooral in deze tijd helpt, is om elke week een dag in de natuur te zijn en me daar helemaal mee te verbinden.

In de natuur zijn brengt je makkelijker in het hier en nu; bewust lopen op de aarde is grondend! Het zet je niet alleen fysiek in beweging, maar ook gedachten waar je in vast zit, laten makkelijker los (steeds eerder naarmate je vaker wandelt). De natuur spiegelt je bovendien: wij zijn immers zelf natuurwezens. Kijk maar naar de wisseling van seizoenen, die je terugziet in de verschillende levensfasen, maar ook in ons dag- en nachtritme. Lopend in de natuur word je daar (onbewust) aan herinnerd.

Zelf loop ik graag in stilte om helemaal open te staan voor wat ik zie, voel, ruik en hoor. En dan ervaar ik hoeveel metaforen de natuur laat zien, voor situaties in mijn leven. Loop ik ontspannen door mijn leven? Of neem ik te grote of te kleine stappen? Hoe doe ik dat met een steile weg omhoog: waar richt ik mijn blik dan op: op de top of op kleine tussenliggende mijlpalen? Wat is fijner? En ga ik ook zo om met de hindernissen in mijn dagelijks leven? Loop ik liefst volgens de aangegeven route of durf ik daarvan af te wijken en niet-gebaande paden te nemen? Luister ik naar de signalen van mijn lichaam als ik honger of dorst heb, of moeheid voel? Sta ik open voor de verrassingen die ik tegenkom (elke keer weer): een enkele kleurige bloem op een zandvlakte, een vogel die een tijdje met me opgaat, de zon die als een schijnwerper ineens door de wolken heen schijnt of een vriendelijke blik of een korte uitwisseling met een wandelaar op mijn weg. En in dit seizoen geniet ik volop van al dat goud om me heen in de verkleurende bladeren en van de vaak gouden gloed die het lage licht van de zon aan het landschap geeft. Wat de vraag boven brengt: zie ik ook (nog/weer) het goud in mijn leven?

Zo wandelend kom ik weer dichter bij mezelf, eigenlijk een soort thuiskomen in de natuur. Ik kom blijer en met een hogere energiefrequentie terug van zo’n wandeldag en die mooie energie en plaatjes blijven nog dagenlang bij me.
Misschien is de natuur ook voor jou een oplaadplek die je in je kracht brengt als je laag in je energie zit of even ‘helemaal klaar’ bent met dagelijkse uitdagingen. Wil je meer inspiratie of een keer samen lopen met mij of een groepje, laat het even weten, dan vinden we daar een weg voor 😉!

Zo ben ik nu eenmaal!

die woorden hoor ik vaker. Of zoiets als: ‘ik weet wel dat ik het anders moet aanpakken, maar dat lukt gewoon niet; dat zit gewoon zó in mijn systeem’!
En zo is het precies: (reactie)patronen die we hebben aangenomen die ons in eerdere situaties in ons leven verzekerden van veiligheid, aandacht of van een andere basisbehoefte, zijn vaak in ons brein verankerd. Soms zo diep in het instinctieve of emotionele brein, dat we ze met ons denken niet kunnen beïnvloeden of aansturen. 

Als je daar meer van wil loskomen en weer rust en vrijheid van keuze wil kunnen voelen op het moment dat zo’n reactie door een emotie of situatie wordt getriggerd, lees dan verder. Want begin juni heb ik ‘SIPS 2′ gedaan, een prachtige cursus, om die delen in het brein die zo’n reactiepatroon activeren, weer vrij te maken van de stress die je ooit hebt ervaren waardoor je dit patroon hebt aangenomen. Want alle informatie is opgeslagen in je cellen, zodat door te werken met de spiertest ook de onbewuste informatie in kaart kan worden gebracht. Het mooie van deze methode is dat je het niet eens hoeft te weten of te begrijpen waar je ‘vastzit’ in je systeem, maar dat het weer verbinden van de juiste punten ervoor zorgt dat de blokkade vrij komt en je daarna kan ervaren dat wat je graag wilde veranderen, ineens veel makkelijker gaat. Het kan zelfs prettiger zijn om zonder te praten tijdens de behandeling je aandacht in je lichaam te houden i.p.v. in je hoofd, en daar misschien waar te nemen hoe de verschuiving in energie aanvoelt.

Jezelf opschonen: een cadeautje voor jezelf!

Waar het in sommige landen en culturen tot een vaste gewoonte behoort om je spijsverteringsorganen zoals lever/galblaas, nieren of darmen met een bepaalde regelmaat te reinigen, is dat voor de meesten van ons (inclusief ikzelf) geen gewoonte. Onze voedingsgewoonten maken echter ook deel uit van onze leefstijl die nogal eens wordt genoemd als de oorzaak van veel chronische klachten. Denk aan huidklachten, spijsverteringsongemakken, moeizame stoelgang, chronische vermoeidheid, gebitspijnen, gewichtsproblemen, migraine, hormonale stoornissen of een chronische ziekte.
Wil jij ook meer inspiratie over manieren waarop je zelf je lichaam kan ondersteunen met wat aanpassingen in je voeding en misschien ervaren wat een basiskuur je brengt,  dan vertel ik je daar graag meer over op een bijeenkomst in de praktijk. 
Ik vertel daarin meer over de aanpak uit het boek ‘Cleanse to heal’, zie boekentips), mijn ervaring met de 9 dagen kuur, laat je recepten zien, ruiken en proeven. Je gaat wijzer en met een vernieuwde blik op voeding weer naar huis!
Wil je daar eerst wat meer informatie over of je aanmelden, stuur dan een berichtje aan info@metta4balance, waarna ik deze zomer een geschikte datum/tijd zal inplannen.

‘Laat voeding uw medicijn zijn’- Hippocrates

Zit jij ‘lekker in je lijf’? Word je uitgerust wakker en ben je de hele dag energiek en aanwezig om te doen wat je wil doen? Of herken je jezelf in hoe ik me eerder dit voorjaar voelde: overdag soms energie-dips, waarbij ik toch wel érg uitkeek naar mijn ochtendkoffie, het brood bij de lunch en al helemaal naar de chocola in de avond! Ik voelde ook dat ik ergens ballast bij me had, waarvoor ik echt iets fysieks te doen had, maar hoe?

Aan te weinig beweging kon het niet liggen. Of misschien toch wat serieuzer kijken naar mijn voeding? Een detox kuur onder begeleiding, waarbij ik ergens een week intern zou gaan, sprak me niet aan. En toen liep ik (toevallig?) tegen het boek van Anthony William aan: Cleanse to heal dat vorig jaar is verschenen. Hippocrates had ooit al de uitspraak gedaan dat je voeding je medicijn kon laten zijn en dat is wat A. William met zijn boek beoogt.

Met zijn aanpak zijn de afgelopen jaren duizenden mensen hersteld van klachten en chronische aandoeningen, zoals migraine, eczeem en andere huidproblemen, gewrichtsklachten, cysten, vermoeidheid en meer, eenvoudigweg door veranderingen aan te brengen in hun voeding. Uit zijn boek volgde ik de 9 dagen basiskuur, die ik na afloop nog wat verlengde, want het beviel prima! Positieve veranderingen in mijn huid, haar, spijsvertering, stoelgang, meer energie, maar vooral meer rust in mijn lijf!

Tijdens deze 9 dagen laat je bepaalde voeding staan, zoals de meeste granen, (dierlijke) vetten en zuivel en ondersteun je tegelijkertijd je spijsvertering door ’s morgens te beginnen met citroenwater en selderijsap en overdag met maaltijden die veel fruit en groente bevatten. Met de recepten in het boek voor warme maaltijden, salades, soepen en smoothies, op smaak gebracht met kruiden, is het eten een feestje. Met zijn richtlijnen had ik zelf tussendoor geen honger of een ‘craving’ voor chocola, brood of koffie. Voor mij was het effect volgen van zo’n reinigingskuur een cadeautje voor mezelf! (Wil je meer informatie hierover, lees dan het bericht van 4 juni.)

Je energieveld opschonen

Merk jij wel eens dat je na een intense dag of drukke avond niet zo lekker slaapt? Of dat je (te) vaak met een ‘vol hoofd’ rondloopt?
Veel mensen zijn gevoelig voor prikkels uit hun omgeving. Kleine gewoontes kunnen je dan helpen, zoals:

  • Overdag zorgen voor ‘me-time’ momenten: even pauze inlassen en met je aandacht naar binnen gaan: hoe voel je je eigenlijk, zijn er veel gedachten, hoe is het met je energie? Ontspan je bewust, voel of er een behoefte bovenkomt, even bewegen of wat drinken of anders.
  • Volg je ademhaling eens bewust 1-2 minuten en verdiep die een beetje naar 4 of 5 tellen voor in- en uitademing.
  • Zorg dat je niet te lang zit, maar tussendoor even beweegt. Letterlijk in beweging komen maakt dat je ook je energie in beweging brengt (en beter afvoert).
  • Zorg dat je goed geaard bent, zet je voeten naast elkaar (ook tijdens lastige gesprekken!) en lees de tips in het stukje over aarding 

Heb je de gewoonte om in het contact met anderen te ‘blenden’? Dat maakt dat je een ander goed aanvoelt, maar teveel blenden kan er voor zorgen dat je zóveel van de ander voelt, dat je jezelf een beetje kwijt raakt. Wat kan je doen om op zulke momenten of s’ avonds voordat je gaat slapen, jezelf weer op te schonen? 

  • Schoon jezelf op door te douchen en alles wat je hebt opgepikt door het afvoerputje te laten wegspoelen. Visualiseer dit of weet dat dit gebeurt en fris jezelf helemaal op (met een duik -als je gaat zwemmen- gebeurt dit ook!). Doe ook andere kleren aan en hang wat je daarvóór aanhad even op bij een open raam om uit te wasemen.
  • Na contact met iemand kun je ook merken dat je stemming of energie niveau veranderd is. Neem waar wat je voelt: herken je dit als iets (energie) wat je bij de ander waarnam of hoorde, heb je dat overgenomen of heeft diegene dat bij jou ‘gedropped’? Verzamel die energie dan uit je systeem, maak er een pakketje van en geef dat terug aan de ander. Maak in gedachten of fysiek ook het gebaar van het uitstrekken en overgeven aan die persoon.
    (Ook als het geen fijne energie is, dan is het nog steeds iets van de ander en kan alleen diegene er zelf wat aan doen, het hoort niet bij jou. Is dat lastig, leg dan je vingertoppen tegen je voorhoofd en adem rustig een aantal keren om het in liefde terug te geven.)
  • Ga ook eens na of je jouw energie hebt achtergelaten bij een ander. Maak ook daar een plaatje van (bijvoorbeeld: trek je handen uit naar die ander en veeg jouw energie uit diens energieveld bij elkaar en haal die naar je lichaam terug) of weet dat je die nu bewust weer terughaalt naar jezelf.
  • Terwijl je met je voeten contact hebt met de grond, stel je je voor dat je vanuit een persoonlijke zon boven je hoofd, een douche over je heen laat spoelen van licht of in een kleur die precies bij jou past en dat je je daar helemaal mee opvult. En stel je voor dat je jouw eigen energie helemaal inademt, zodat die zich weer helemaal in je lijf en energie veld kan verspreiden.
  • Heb je desondanks toch het gevoel dat je met onzichtbare draadjes met een ander verbonden bent, lees dan meer over ‘psychische koorden’.

Help! Hoe om te gaan met meningsverschillen?

Met de verlenging en aanscherping van maatregelen in deze lockdown worden we flink uitgedaagd. Niet alleen ervaren we beperkingen, maar ook lijken tegenstellingen steeds scherper te worden. Zo was ik onlangs in een gesprek, waar ineens iemand fel uithaalde naar mensen die bedenkingen hebben tegen vaccinaties. Er ontstond een nare sfeer waarin het onveilig was om vrijuit te praten, wat ik in dit gezelschap niet eerder had meegemaakt. Herkenbaar?

Want er zijn meer onderwerpen die ‘onder vuur’ liggen, en we weten niet meer wat waarheid is in alle berichten die we via de media doorkrijgen. Dat leidt tot afscheiding van mensen die anders denken en stigmatisering; er ontstaat onrust als mensen zich uitspreken voor hun eigen waarheid, zelfs bij vredelievende, geweldloze manifestaties. Ik voel de vijandigheid en verwarring die in deze angstcultuur ontstaat; zo wil ik niet met mensen omgaan en ook niet dat er met mij wordt omgegaan.

Maar door in discussies volop in te gaan tegen dat wat je onrechtvaardig of onjuist vindt, vergroot je de tegenstelling en ‘voedt’ je in feite het conflict. Dat is immers hoe de wet van energie werkt: waar je aandacht aan geeft, dat groeit. Hoe doe ik dat dan wel? Laatst las ik dat Einstein al zei dat de oplossing van een probleem alleen kan komen vanuit een ander niveau (perspectief) dan het niveau waarop het probleem zich afspeelt.

In de situatie waar het in mijn vriendengroep over ging, brachten we het gesprek terug naar de basis: dat we respectvol omgaan met elkaar en elkaar de ruimte geven om een ander perspectief te hebben. Een ander kan over andere informatie beschikken en een ander perspectief hebben. En je kunt afwegen of je ervoor open staat om je daar in te verdiepen. Maar je ben net als iedereen vrij om er een eigen mening op na te houden of (nog) niet te weten wat je vindt. Je kan alleen voor jezelf voelen wat met jou resoneert. Dat we ondanks een andere mening of visie, met elkaar bevriend willen zijn. En dat we uiteindelijk allemaal willen leven in vrede in een liefdevolle wereld met oog en respect voor elkaar.

Voor mij betekent dit, dat ik me bewust afzijdig probeer te houden van discussies als het gaat om ‘gelijk hebben’ en niet om een uitwisseling van informatie of perspectief vanuit respect. En dat ik zeer beperkt naar nieuwsberichten luister om te vermijden dat mijn ‘leefwereld’ voortdurend overheerst wordt door negatieve berichten. Meer dan ooit ervaar ik hoe belangrijk het is om bewust om te gaan met waar ik me op afstem, zodat ik mijn trillingsfrequentie hoog kan houden en daarmee in verbinding kan blijven met anderen, dankbaarheid en schoonheid kan voelen voor zoveel (ogenschijnlijke) vanzelfsprekendheden in mijn leven! Om op die manier een waardevolle bijdrage te kunnen geven aan mijn omgeving!

 

Praktijkinformatie

Metta4balance, praktijk voor kinesiologie en coaching
Abraham van der Hulstlaan 4
2121 XM Bennebroek

T 06-1443 8483
M info@metta4balance.nl
Route

Aangesloten bij

Kvk nr. 53915828
RBCZ registratienr. 180824R
VBAG lidmaatschapsnr. 21810009